class="tutorials-template-default single single-tutorials postid-2029">

Schade opnemen & Reparatie

Schade aan uw voertuig is een uiterst vervelende zaak. Toch kan het ook u overkomen en kunt u met schade geconfronteerd worden. Mocht u in een dergelijke situatie verzeild raken, dan kunt u altijd bij ons terecht. “Uw schade, onze zorg!” zeggen wij dan. U hoeft ons alleen de sleutel van uw auto te overhandigen en wij doen de rest. Want u wilt toch zo snel mogelijk uw auto in originele staat terugzien?

Graag beschrijven wij hier onze werkwijze:

Intake
De receptiemediewerker neemt een aantal zaken met u door. Indien de auto nog rijdbaar is wordt een afspraak gemaakt voor reparatie van de schade. Indien de auto reparabel is wordt er vervangend vervoer geregeld. De uitwisseling van gegevens gebeurt snel en accuraat.

Expertise
De expertise aan uw auto kan digitaal of fysiek plaatsvinden. Digitaal houdt in dat schade met behulp van digitale camera wordt opgenomen waarna er contact wordt opgenomen met de verzekering.
Fysieke expertise houdt in dat er een schade-expert van de verzekeringsmaatschappij langs komt bij ons om de schade aan uw auto te beoordelen.

Demontage
De auto wordt door onze medewerker naar een van de montagebruggen gereden.
Hier worden de kapotte delen gedemonteerd. Al naar gelang de aard van de reparatie, gaat de auto naar de afdeling Plaatwerk of naar de afdeling Voorbewerking.

Plaatwerk
Als de schade zodanig is, dat er vitale delen ontzet zijn, gaat de auto op de richtbank.
Met behulp van het meetsysteem worden de chassismaten van de auto vergeleken met de fabrieksspecificaties. Bij een afwijking wordt de auto hydraulisch gericht.
Kleine schades hoeven niet op de richtbank, maar kunnen op de normale werkplekken gerepareerd worden.

Voorbewerking
In de voorbewerking worden de geplaatwerkte auto’s voorbereid op de spuitcabine.
De kale plaat wordt eerst geschuurd, strak gemaakt en in een roestwerende en vullende primer gespoten. Na een tweede ‘schuurbeurt’ kan de auto afgeplakt worden.
Klaar voor de spuitcabine.

Spuiten
De auto gaat in de spuitcabine. Bij Autoschade Pruim werken we alleen met milieuvriendelijke, water-gedragen lakken. Nadat de auto gespoten is, wordt hij gedroogd bij een tempratuur van 60 graden. Na droging wordt de auto naar de montageafdeling gereden.

Montage
Eerder gedemonteerde en nieuwe onderdelen zoals koplampen, bumper etc. worden hier gemonteerd.

Uitlijnen en balanceren
De wielstanden worden gecontroleerd en gecorrigeerd op de 3D uitlijnbank.
De uitdraai hiervan wordt ook bij het schadedossier gevoegd.

Wassen
Als de auto technisch helemaal gereed is, wordt de auto zorgvuldig gewassen.
De buitenkant, het interieur, de ramen en de velgen worden worden gereinigd. Wij zorgen er voor dat u weer in een schone en frisse auto stapt.
Na twee eindcontroles wordt de auto naar buiten gereden.

Afleveren
De receptie krijgt van de chef werkplaats of de eindcontroleur groen licht om klanten te bellen wanneer hun auto klaar is. Als de klant de auto komt halen, wordt het vervangend vervoer ingeleverd en direct afgemeld. De klant ontvangt het garantiebewijs en krijgt hierbij 4 jaar FOCWA-Eurogarant garantie op de reparatie. De reparatie wordt indien gewenst met de klant doorgenomen en, begeleid door de eindcontroleur, wordt de klant naar zijn herstelde auto gebracht. In een blinkende gerepareerde auto kan de klant zijn of haar weg weer vervolgen.

Comments are closed.